Η περιοχή Eναερίου συνεχίζει μέχρι και σήμερα να παραπέμπει στην εποχή που ο εναέριος σιδηρόδρομος μετέφερε από το Τρόοδος και το μεταλλείο αμιάντου υλικό στην πόλη και συγκεκριμένα στην παραλία της Λεμεσού.
Mέχρι σήμερα η ιστορία του μας αποδεικνύει ότι αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα έργα της βρετανικής αποικιοκρατίας στην Κύπρο, το οποίο στην ουσία σήμανε την πλήρη εκβιομηχανοποίηση του νησιού.

Ο εναέριος σιδηρόδρομος για μεταφορά εξόρυξης αμιάντου από το ομώνυμο ορυχείο στον παραλιακό εμπορικό δρόμο της Λεμεσού και η εξαγωγή του στη Μ. Βρετανία για επεξεργασία, δημιούργησε πολλές θέσεις εργασίας για την εποχή, βοήθησε στη ραγδαία οικιστική ανάπτυξη της πόλης της Λεμεσού, και αποτέλεσε αιτία για να μεταφερθεί για πρώτη φορά κοινότητα αστικής υφής στην επαρχία, δίνοντας άλλο χαρακτήρα.
tro-ma-ktiko.gr

Οι νέες γενιές κυρίως γνωρίζουν τον Εναέριο ως το παραλιακό σημείο με τις αποβάθρες στη Λεμεσό, τις καφετέριες, τον πεζόδρομο και τα διάφορα στέκια που δημιουργήθηκαν εκεί, λίγοι όμως ξέρουν την πραγματική ιστορία της περιοχής και το λόγο που ονομάστηκε Εναέριος. Μια ιστορία που ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ιστορικού Αρχείου Λεμεσού, καθ. Μίμης Σοφοκλέους, γνωρίζει πολύ καλά και θέλησε να ξετυλίξει ένα μέρος της, στη CITY.

Ο Εναέριος σχοινόδρομος του Αμιάντου, αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της αγγλικής διοίκησης στην Κύπρογια να εκβιομηχανοποιήσει το νησί, με κύριο στόχο να καταφέρει να κερδίσει όλα εκείνα που δεν κατάφερε η Οθωμανική Αυτοκρατορία. Αντίστοιχα έργα ήταν οι αποθήκες Τρακασόλ και ο Σιδηρόδρομος.
tro-ma-ktiko.gr

Με την άφιξη των Άγγλων στην Κύπρο στις αρχές του 20ου αιώνα, όχι μόνο δεν επιθυμούσαν να ασχοληθούν καθόλου με την ανάπτυξη του τόπου, αλλά αντίθετα η Βουλή των Κοινοτήτων είχε θέσει ζήτημα εάν ήταν συμφέρον να μείνουν στο νησί. Στην πορεία και θέλοντας να εκδιώξουν τελείως την Οθωμανική Αυτοκρατορία από τη νησί, σχεδίασαν ένα πλάνο ανάπτυξης της Κύπρου το οποίο θα την καθιστούσε ασύμφορη για τους Οθωμανούς και θα εγκατέλειπαν οικειοθελώς.


















Πηγή lemesosblog.com