O επικεφαλής της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Ισάιας Ταμπόας, και η υπουργός Μεταφορών, Ιζαμπέλ Πάρντο ντε Βέρα, υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους, μετά από αυτό το λάθος. Το σφάλμα σχεδιασμού δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα.
Όπως αναφέρει το BBC, η Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά τον επόμενο χρόνο ο κατασκευαστής CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που του είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή. Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Ισπανία κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα και έχει σήραγγες κάτω από το ορεινό τοπίο που δεν ταιριάζουν με τις τυπικές σύγχρονες διαστάσεις για σήραγγες.
Το λάθος σημαίνει ότι τα τρένα θα παραδοθούν το 2026, με δύο χρόνια καθυστέρηση. Η Renfe και η εταιρεία υποδομής Adif ξεκίνησαν κοινή έρευνα για να μάθουν πώς έγινε το σφάλμα.